mandag 5. oktober 2015

Ute på bærtur

Hver eneste gang jeg er innom Starbucks, får jeg er helt syk craving for blåbærmuffins. Jeg er egentlig ikke noe glad i muffins, det blir liksom litt tørt i forhold til cupcakes, men blåbærmuffins er utrolig godt. Jeg har enda ikke gitt inn og smakt Starbucks-muffinsen, men her om dagen fant jeg en oppskrift på blåbærmuffins så jeg bare måtte prøve.

Forrige gang mamma var her i Korshamn, var hun på sopptur, da hun kom over masse blåbær. Hun plukket en god del, men i ettermiddag dro hele familien ut på bærtur for å se om vi kunne finne mer. Vi dro ikke til det samme stedet, men kjørte bare et par kilometer bort i veien mot Lyngdal.




Noe blåbær var dessverre ikke å se, men i stedet var det flere busker med ville bjørnebær. Jeg elsker ville bjørnebær, de har en mye sterkere smak enn plantede busker, og er helt perfekte sammen med is. Vi plukket over én liter, og det var enda mye igjen da vi dro.


Vi fant også hasselnøtter, som skal tørkes frem mot jul.


Det ble ikke noe blåbær på oss, men forhåpentligvis har vi nok samlet i fryseren, slik at jeg kan lage muffins likevel! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar