lørdag 3. oktober 2015

Sykkelpikene

Jeg har lenge hatt lyst på en ny, finere sykkel. Sykkelen jeg har nå er utrolig grei, den er ganske moderne, lett og funker ganske bra. Den er likevel ikke så fancy, og passer liksom ikke helt inn sammen med Fjällräven-sekk og Dr Martens, synes jeg i hvert fall. Den er helt super å bruke til trening, men ellers blir den lite brukt.

Her om dagen kom jeg over en artikkel i Byas, en avis under Stavanger Aftenblad, hvor de skrev at Sykkelpikene kommer til Stavanger. Sykkelpikene er en sykkelbutikk basert i Kristiansand, og som spesialiserer seg på retrosykler og -tilbehør, gjerne for de som tar sykling mer med ro.


Jeg har kikket innpå nettsiden deres, og har funnet så mange kule sykler jeg har lyst på. De selger både el- og vanlige sykler, og sykkelutstyr som hjelm, kurver, ringeklokke, lykter og mye mer. Jeg har mest lyst på en av Electra-syklene, eller Bobbin Birdie/Brownie, i en lys, fin farge. Og så må jeg selvsagt ha ringeklokke, og da synes jeg Basil-ringeklokken er helt sykt fin. Sykkelpikene tror de kommer til Stavanger utpå nyåret.


Selv om syklene er utrolig kule, er jeg samtidig litt usikker på om jeg virkelig vil ha en slik selv. I den nyeste utgaven av Styggen, Kongsgårds skoleavis sin sladderspalte, sto det nemlig: "Prisen forårets kleineste sykkel går til førsteklassing på Bjergsted og hennes knæsjrosa el-sykkel. Ew!". Nå er ikke syklene jeg har sett på verken knæsjrosa eller el-sykler, men still...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar