onsdag 14. oktober 2015

PT-time med Jorge Scott Neyra på Arena Treningssenter

I dag hadde jeg min første PT-time med Jorge på Arena Treningssenter. Jorge ble personlig trener på senteret i september, og siden han er en av mine favorittinstruktører på senteret, måtte jeg selvsagt prøve meg på en av PT-timene hans. Ellers er Jorge også Grit-instruktør (og Bodypump og Zumba), og er en av de instruktørene som får meg til å yte maks på timene.


Vi startet timen med litt oppvarming, først noen minutters jogging før vi dro opp i styrkesalen. Her begynte den skikkelige oppvarmingen; 10 krabbe-stretch, 10 knebøystretch og 10 burpees, tre ganger.

Etter oppvarmingen, som for så vidt også var skikkelig har, fortsatte vi med hovedøkten, som ble gjennomført tre ganger:
- Hoppetau rundt livet og løp så raskt jeg kunne mens Jorge bremset bak
- Utfall med og uten hopp
- Kettlebells swing



- Kettlebells knebøy
- Benkpress
- Skulderpress
- Push-ups med Kettlebells og roing
- Løp til Kettlebell med strikk mens Jorge holdt igjen strikken




Økten ble avsluttet med tabata, altså 20 sekunder på og 10 sekunder av. Her kjørte vi alle øvelsene med step, med "løping" opp og ned på kassen, høye kneløft med utfall og burpees. Etter det var jeg utrolig sliten, og klarte såvidt komme meg ned trappene fra styrkesalen. (Det ble med andre ord ingen løpegruppe på meg ...).



Jeg kjenner allerede at gangsperren er på vei, og er litt usikker på om jeg kommer til å klare å vaske håret og knytte skoene i morgen, haha. Timen var utrolig bra, tung og skikkelig inspirerende! Jeg fikk  tips til nye og litt annerledes øvelser jeg kan gjøre på Arena. Jeg skal ha enda en PT-time med Jorge, ikke før neste uke (i hvert fall), men i mellomtiden er jeg klar for Grit strenght og plyo med ham på fredag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar