torsdag 29. oktober 2015

Politikkutvikling - resolusjoner

Nå er det en stund siden valgkampen ble avsluttet, og da den sluttet ble Unge Høyre og politikk litt nedprioritert for min del. Jeg har hatt litt lekser, innleveringer og prøver, og sammen med trening har dagene mine vært mer eller mindre fulle. Det er faktisk over en måned siden jeg var på forrige Unge Høyre-arrangement!

Akkurat nå holder jeg på å trappe litt ned på treningen mot 3-Sjøersløpet, og derfor droppet jeg trening i dag, til fordel for Høyre-møte. I dag arrangerte nemlig Sola og Rogaland Unge Høyre politikkutvikling i Høyres Hus i Stavanger, og for første gang på kjempelenge hadde jeg anledning til å delta.

Møtet begynte klokken syv, og først fikk vi vite litt om Unge Høyres politikkutvikling, og hvordan en skal skrive resolusjoner. Etter det prøvde vi å skrive resolusjoner om ting vi er interesserte i. Det var flere gode idéer, blant annet om organdonasjon og bilisters reaksjoner til ryttere i trafikken. Ine og jeg skrev, med hjelp av en av representantene i Randaberg Høyre, om merking av matvarer. Både Ine og jeg er for reversering av Melkesjokolade-etiketten. De forskjellige typene av sjokolade likner mer og mer på hverandre og det derfor er lett å ta feil sjokolade. Dette kan skape vanskeligheter for blant annet allergikere, ettersom sjokoladen ofte ikke er sortert. Selvsagt gjelder ikke dette kun melkesjokolade, men flere andre kunne fortelle at de hadde opplevd liknende problemer med brød og andre matvarer.

Vi fikk også pizza på møtet :)

Vi avsluttet arrangementet med å lese alle resolusjonene, med kommentarer fra de øvrige lederne. Det var veldig lærerikt og interessant, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt muligheten til å bli med på neste ukes arrangement - Stavanger Unge Høyres årsmøte - for å lære mer om dette. Dessverre begynner det klokken seks, samme tid som jeg er ferdig på jobb, så jeg rekker det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar