søndag 25. oktober 2015

Min treningsplan: Uke 44

Det er under to uker igjen til halvmaraton, så nå må jeg snart begynne å korte litt ned på treningsmengden. Denne uken trente jeg to ganger til dagen to dager, og siden jeg ikke vil slite meg helt ut til løpet, må jeg prøve å droppe dette.

Mandag: Løpegruppe Treningsuken min blir startet med løping på Arena. Halv åtte blir det en 45-minutters økt på tredemøllene, med Morten som instruktør. Jeg vet som vanlig ikke hva vi skal løpe, det er forskjellige økter hver gang, men tungt blir det nok som alltid.


Tirsdag: PT-time og dobbel Grit På tirsdag skal jeg ha min andre PT-time med Jorge. Jeg var helt knackered, og hadde gangsperre i flere dager etter sist time. Jeg har prøvd å gjøre noen av øvelsene vi gjorde i etterkant, så forhåpentligvis er jeg ikke like død etterpå denne gang, - da skal jeg nemlig på dobbel grit. Nedtrapping og nedtrapping, altså... Ingebjørg skal ha Grit strenght og Grit plyo etter PT-timen min, og jeg kan bare ikke gå glipp av timene. Jeg føler det går utrolig bra på Griten nå for tiden, og det er nok ikke lenge til jeg legger på mer vekter heller. Der er skikkelig gøy å se at jeg blir sterkere! :)

Onsdag: Løpegruppe Det blir løping også på onsdag, løpegruppe med Mari. Vi skal løpe bakkeløp på tredemølle, på programmet cascades. I programmet er det lagt inn to topper, og jeg tror jeg kommer til å løpe på nivå 10 (av 20). Jeg har løpt det en gang før, på Mortens løpegruppe, og det var helt sykt tungt!

Torsdag: Styrketrening Jeg får ikke gått på noen gruppetimer på torsdag, og siden jeg prøver å trappe ned på treningen, tar jeg en liten styrkeøkt i stedet for intervaller. Ettersom jeg skal trene mye løping første halvdel av uken, kjører jeg styrkeøkt med fokus på overkropp.

Fredag og søndag: Rest day På fredag drar jeg til hytten, og i løpet av helgen tar jeg derfor to rest days. Deilig!

Lørdag: Dekktrening Jeg satser på å få en liten økt på lørdag, med dekktrening. Jeg løper vanligvis en runde, som er full av lange bakker, på 3 km. Det er ikke så veldig langt, men med dekk går det nesten dobbelt så sent. Bakkeløp er generelt tungt, men med dekk blir det myyye tyngre!


I dag hadde jeg forresten min siste langkjøringsøkt før løpet! Jeg løp 20,33 kilometer, altså neeesten halvmaraton-distanse, og det gikk kjempefint. Jeg løp hjemmefra og til Stokkavannet, rundt og tilbake, og det tok rett over to timer. Skikkelig fornøyd! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar