mandag 19. oktober 2015

Min treningsplan: Uke 43

Tenk, nå er det faktisk under tre uker til jeg skal løpe mitt første halvmaraton, 3-Sjøersløpet 2015. Jeg kjenner det begynner å nærme seg nå, ikke bare blir løpeøktene lengre og lengre, og jeg begynner også å bli mer og mer nervøs. 21 kilometer er langt, og jeg er redd jeg ikke har trent meg opp godt nok.

Mandag: Løpegruppe Som vanlig begynner jeg uken med løpegruppe med Morten på Arena. Jeg er ikke helt sikker på hva vi skal løpe, om det er motbakkeløp eller intervaller, i så fall hvilke intervaller, men en hard økt blir det likevel. Gruppen varer i omtrent tre kvarter, og så avslutter jeg med litt styrke og utstrekning.


Tirsdag: Grit strenght og Grit cardio På tirsdag er det endelig Grit cardio igjen. Jeg har ikke vært på cardio siden før høstferien, tror jeg, og gleder meg veldig til tirdagsøkten med Ingebjørg. I kombinasjon med strenght blir det enn skikkelig tung økt!

Onsdag: Løpegruppe Jeg kjører på med ukens andre løpeøkt på onsdag. Da blir det løpegruppe med Mari, og på programmet skal vi løpe 60 minutter - raskt. HJELP! En time er egentlig ikke så veldig lenge, i hvert fall ikke i sammenligning med halvmaraton, men fremdeles, det høres så utrolig lenge ut.



Torsdag: Intervaller Også på torsdag er det løping på programmet. Denne økten blir litt lettere, den varer i 35 minutter, og jeg skal kjøre intervaller; 2 minutter i et behagelig tempo, 5 minutter raskt x5.

Fredag: Grit strenght og Grit Plyo Tirsdagsøkten blir repetert på fredag, bare med plyo i stedet. Jeg foretrekker ukene hvor det er en dag med cardio og en med plyo, slik at jeg får en kombinasjon, så denne uken passet meg helt perfekt!

Lørdag: Styrketrening På lørdag har jeg jobb til to, og rett etterpå drar jeg ned på Arena. Jeg tar en pause fra tredemøllene, og kjører i stedet styrke. Jeg fikk masse tips til nye øvelser på PT-timen min med Jorge, så jeg er skikkelig gira på å gi alt oppe i styrkerommet.


Søndag: Langkjøring Jeg fortsetter med langkjøring på søndag, og da skal jeg nesten løpe et halvmaraton. 20 kilometer står det på planen, og jeg satser på at været er flott nok til å løpe ute. 20 kilometer på tredemølle er litt kjedelig, men uansett vær, økten skal gjennomføres!

Jeg har ikke avtalt noen ny time med Jorge enda, så det kan være en av øktene i programmet blir byttet ut. Ellers holder jeg akkurat nå på med å eksperimentere med næring under løpet. Skal jeg ta med meg energigel (?) eller proteinbar, eller klarer jeg å fullføre med bare vann... Jeg har hatt noen ganske lange økter de siste ukene, og har klart det helt fint uten ekstra mat da, men jeg skal prøve under 20 kilometersøkten min på søndag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar