søndag 11. oktober 2015

Min treningsplan: Uke 42

Åhhh, da er høstferien ferdig! Selv om det har vært veldig deilig med ferie, foretrekker jeg helt ærlig å holde meg i rutiner, uten å skeie helt ut. I høstferien har jeg skeiet ut bigtime, både med trening- og søvnrutiner, og jeg kan nesten ikke vente med å komme tilbake til Arena! :)

Mandag: Løpegruppe Jeg begynner uken med en liten løpeøkt, på Arena sin løpegruppe. På mandagene er det Morten, en av Grit-instruktørene, som har timen. Vi pleier å bytte mellom motbakkeløp og intervaller, og jeg troooor det er intervaller i morgen. Løpegruppen varer i omtrent tre kvarter, og når vi løper intervaller har jeg et tempo på rundt 11 km/t og en stigning på 2-2,5%.

Tirsdag: Grit strength og Grit plyo Åhh, det føles ut som om det er år og dager siden jeg sist var på Grit. På grunn av høstferien har jeg ikke fått gått på denne ukens timer, og jeg har ikke vært der siden 30. september. På tirsdag er jeg klar for dobbel grit, strenght og plyo, med Ingebjørg.


Onsdag: PT-time (og løpegruppe) En av mine favorittinstruktører, Jorge, har blitt personlig trener på Arena, og jeg var så heldig å få to timer sammen med ham. Jeg har sett snaps og lest blogginnlegg fra Cecilie (fra Sprekfisene) sine PT-timer, og det ser utrolig kult ut! De brukte nemlig aerobicsalen til å trene, i stedet for kun å bruke styrkerommene. Åh, som jeg gleder meg! Dersom timen ikke blir så alt for hard, kan det være jeg kaster meg på løpegruppen rett etterpå, men helt ærlig tviler jeg på det.

Torsdag: Intervaller Dersom jeg ikke drar på løpegruppen, kjører jeg intervallene vi skal løpe der. Da blir det 2 minutter rolig og 5 minutter rask, fem ganger (altså 5x5-intervaller). Hvis jeg løper intervaller på onsdagen, blir det en 45 minutters-økt med 15 minutter steady, 15 minutter tempo og 15 minutter steady.

Fredag: Grit strenght og Grit plyo På fredag repeteres tirsdagsøkten, med dobbel Grit. Fredags-Griten er alltid kjekk, og til tross for at det er fredags kveld er det som regel masse folk.

Lørdag: Stokkavannet I helgen tar jeg en lite pause fra Arena, og nyter utendørs trening mens jeg enda kan. På lørdag kjører jeg en liten runde rundt Stokkavannet. Jeg har ikke løpt rundt Stokkavannet på en stund, så jeg håper egentlig på å forbedre tiden min litt. Min beste tid er 46:59, som jeg løp på Siddisløpet 2015, og det ville vært gøy å få ny personlig rekord.

Siddisløpet 2015

Søndag: Langkjøring I dag hadde jeg min første, lange økt. Jeg løp fra Korshamn til Lyngdal, en distanse på rundt 16 kilometer. Det var tungt, men neste søndag blir det enda tyngre. Da skal jeg løpe 18 km. Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal løpe, men det blir nok Stokkavannet igjen.

Jeg sliter fremdeles med å finne noen å trene med, så dersom noen er interesserte i å joine meg på trening, rop ut! Jeg vurderer å laste ned Bjørn Borg sin nye Sprinter-app, hvor en finner treningskompiser ut i fra hvilke typer trening en vil kjøre, litt på samme måte som Tinder. Haha, neida, jeg skal ikke det, men jeg vurderer å dra innom venninnene mine, og fysisk dra dem med på trening. Jeg er så lei av å trene alene nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar