søndag 4. oktober 2015

Min treningsplan: Uke 41

Nå har jeg høstferie, og den blir tilbragt på hytten i Korshamn. Med andre ord betyr det ingen Arena, ingen Stokkavannet og ingen Sørmarka. Nå gjør ikke det så mye, her i Korshamn er det nemlig fantastiske løpeforhold, så det eneste jeg egentlig kommer til å savne, er styrkerommet og Grit-timene. Jeg kommer i stedet til å prøve å følge løpeprogrammet jeg fikk på Arena, i tillegg til et par egne økter.

Mandag: Rolig løpetur på 35 minutter. Jeg hadde en ganske hard økt med dekk i går, og dermed tar jeg det litt roligere i morgen. I dag blir det ingen trening fordi vi skal reise til Stavanger for å gå på Vikingkamp. Jeg tenker å løpe på rett under 10 km/t, så noen hard økt blir det ikke. Hovedfokuset er å bli vant til å holde et jevnt tempo over lengre tid, for å forberede meg til halvmaraton'et.

Tirsdag: Løping i bakker, med dekk. Når jeg er på hytten, driver jeg ofte med dekktrening. Jeg løper vanligvis en løype på 3 kilometer, som kun er i opp- og nedoverbakker. Løypen pleier å være ganske grei, men når jeg har et dekk etter meg, blir det myyyye tyngre! Jeg elsker det!

Onsdag: Intervaller. På onsdag kjører jeg økten vi skulle hatt på løpegruppen, med 2 minutter lett og fire minutter raskt tempo, seks ganger. Forhåpentligvis finner jeg en fin løype, gjerne uten bakker, slik at jeg kan holde et likt tempo gjennom hele økten.


Torsdag: Rolig løpetur på 45 minutter. Her tenker jeg å repetere mandagsøkten, men å legge til ti minutter. Jeg tenker å holde samme tempo, på rett under 10 km/t. 

Fredag: Løping i bakker, med dekk. Når jeg ikke har gruppetimer, blir flere av øktene gjentatt. På fredag repeterer jeg tirsdagsøkten, med samme løype som alltid. Jeg tror kanskje jeg endrer litt på økten, for å få litt variasjon, og prøver å løpe én runde med dekk, og en uten. Det blir rundt seks kilometer, ikke så veldig langt med andre ord, men jeg er vanligvis helt ødelagt etter en runde med dekk, så vi får se hvordan det går...!

Lørdag: Bakkeintervaller. Det er flere bakker i Korshamn, men jeg har funnet en jeg er spesielt glad i. Den er ikke så veldig lang, rundt 100 meter, men er ganske bratt. Jeg elsker å løpe bakkeintervaller i den, og tror jeg prøver meg på 15 ganger opp bakken!

Søndag: Langkjøring. På søndag reiser vi hjem til Stavanger igjen, men jeg skal prøve å få tid til en løpeøkt først. Planen min sier at jeg skal løpe 16 km, så dersom jeg tar en tur, kan det være jeg løper mot Lyngdal, og så plukker resten av familien meg opp på veien tilbake til Stavanger.

Siden jeg verken har vekter eller styrkemaskiner her, har jeg ikke noen spesifikk styrkedag. Jeg tror heller jeg kommer til å trene burpees og pushups hver dag, i tillegg til å legge inn litt tilfeldige styrkeøkter etter joggeturene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar