mandag 26. oktober 2015

Leseprosjekt

Jeg har alltid vært veldig glad i å lese, og for første gang har jeg kommet i en klasse med likesinnede. De fleste - om ikke alle - i klassen er nemlig like glade i å lese som meg, og det samme er flere av lærerne. Faktisk leser vi femten minutter på starten av hver engelsk-time, og vi har i tillegg jobbet litt med bøker. Veldig gøy!

I dag begynte vi på et nytt leseprosjekt i engelsken. Hele klassen skal lese samme bok, og om noen uker skal vi jobbe mot en presentasjon om boken. Boken vi skal lese heter The curious incident of the dog in the night-time av Mark Haddon. Jeg har aldri hørt om boken før, men det er en internasjonal bestselger, og blir fremført på flere teatre i England. Det er en mysterieroman, som i følge forfatteren handler om det å være annerledes og en outsider, og det å se verden på en annen måte.


Boken er på nesten 300 sider, og vi får to timer på fredag til å begynne på den. Forhåpentligvis er den en av de bøkene en blir fanget av fra første øyeblikk. Den ser i hvert fall veldig spennende ut, og jeg gleder meg til å begynne på den! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar