tirsdag 20. oktober 2015

Havregrynspannekaker

Jeg er veldig glad i havregryn, og spiser vanligvis havregrøt med frukt til frokost. I lengden blir dette litt kjedelig, og derfor er jeg alltid på leting etter nye og spennende havregryn-frokoster. Jeg har prøvd ut proteinpannekaker, pannekaker med havregryn og cottage cheese, havregryn med appelsinjuice og mye, mye mer. Likevel er det veldig lite som faktisk forblir i menyen, og jeg ender ofte opp med den normale havregrøten.



I dag så jeg en artikkel på Facebook, som inneholdt seks proteinrike frokostoppskrifter, med akkurat havregryn. Flere av oppskriftene så skikkelig gode ut, så gode at jeg måtte prøve en av dem, havregrynspannekaker, etter Grit-økten.

Pannekakerøren ble laget av 3 eggehviter, 1/2 ts bakepulver, 50 gram havregryn og 1/2 banan. Jeg mikset det sammen med en stavmikser, før jeg stekte dem i en panne. Dette ga fire små pannekaker, noe som passet perfekt ettersom Helene kom ned mens jeg stekte dem. Pannekakene var utrolig gode, og vi spiste dem med jordbær og banan.




Artikkelen inneholdt også en oppskrift på havregrøt med sjokolade og banan, og jeg, som er utrolig glad i kombinasjonen av banan og sjokolade, må bare prøve den ut. Grøten er i tillegg sunn, selv om den inneholder litt sjokolade, og dermed kan jeg ha den til frokost, lunsj eller kveldsmat i hverdagene også. Jeg har litt bedre tid enn vanlig i morgen tidlig, så kanskje jeg prøver ut grøten da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar