fredag 30. oktober 2015

Halloween-feiring på Kongsgård

Tidligere i uken ble en ny klubb presentert i skolens Facebook-gruppe: Kozeklubben. Klubben skal være med å styrke miljøet på skolen, og årets første kozestund var i dag. Da skulle hele skolen, inkludert lærerne, kle se ut i Halloween-kostymer, med premie til beste kostyme.


Jeg har hele uken prøvd å finne et kostyme jeg kunne bruke, og jeg endte opp med å låne et Robin-kostyme. Robin er altså, for de som ikke vet det, Batmans sidekick i tegneseriene. De aller fleste fra første trinn kledde seg ut, og det var veldig mange kule kostymer. I klassen hadde vi blant annet politi, fange, uteligger, spøkelse og indianer, og i en av parallellklassene hadde to jenter kledd seg ut som gresskar og gulrot. Ellers hadde Henrik i klassen min kledd seg ut som det skumleste han kom på; (Høyre-)politiker. Genialt!



Det skulle bli delt ut premier til de beste kostymene i et av friminuttene, men skuffende nok var det bare vg1 som hadde kledd seg ut. Visstnok hadde det noe å gjøre med Russestyret og terrorlisten, men jeg er ikke helt sikker. I hvert fall var det bare to-tre fra de øvre trinnene som hadde kledd seg ut (en gjeng hadde kledd seg ut som Mysteriegjengen fra Scooby-Doo)...


Selv om 2. og 3. trinn skuffet skikkelig på utklednings-fronten, var det ganske kult likevel. Spesielt siden jeg er på hytten i helgen, og dermed ikke får feiret Halloween "skikkelig". :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar