lørdag 10. oktober 2015

Blueberry Muffins

Selv om vi ikke fikk plukket noen blåbær da vi var på bærtur tidligere i uken, ble det blåbærmuffins på meg. Vi hadde heldigvis nok i fryseren fra tidligere i høst, og dermed kunne jeg i dag lage muffinsene jeg har cravet etter kjempelenge.

Jeg begynte med å sette ovnen på 190 grader, før jeg startet på røren. Den besto av tre egg og to dl sukker, som jeg pisket sammen til eggedosis. Jeg blandet videre med 50 g smeltet Melange og 1 dl helmelk. Til slutt spedde jeg på med 4 dl hvetemel, 1,5 ts bakepulver og 1 ts kardemomme.


Før jeg fordelte røren i muffinsformer, blandet jeg forsiktig inn 200 g fryste blåbær. Muffinsene ble stekte i omtrent tretti minutter, til de var faste både utpå og inni.


Oppskriften ga 16 muffins, og de var utrolig gode. Det eneste negative var at det var litt for mye blåbær i dem, så dersom jeg lager dem igjen, halverer jeg til 100 g bær. Jeg er veldig glad i blåbær, men i disse ble det litt lite muffins, og litt mye blåbær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar