onsdag 21. oktober 2015

Aarons hevn av Sverre Knudsen

Tidligere i år fikk jeg tilsendt de to bøkene i Aaron-serien av Sverre Knudsen, Aarons Maskin og Aarons hevn. Jeg begynte på boken tidligere i måneden, og ble ferdig med den i dag.

Aarons Hevn handler om Aaron, som bor i et samfunn fullt av urettferdighet og forferdelighet. Landet er på randen til borgerkrig, det er økonomisk krise, og de som styrer landet overvåker alt og alle. Aarons mor ligger i koma, og han blir tvunget til å reagere når faren blir drept og holdt ansvarlig for en terrorbombe som drepte flere uskyldige. Under tidenes kaldeste vinter legger Aaron og vennene hans derfor ut på en ferd etter rettferdig, - og hevn på farens morder.




Boken er ganske lang, over 500 sider, men jeg var hektet nesten fra start, og hadde problemer med å legge den fra meg. Aaron-serien er skikkelig spennende, og samtidig en interessant tolkning av en nær fremtid, hvor de rike blir rikere og rikere, og de fattige fattigere. Det skal visst komme en tredje bok, og jeg gleder meg veldig til den kommer ut! :)

Bokanmeldelsen er skrevet for Gyldendal Forlag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar