fredag 23. oktober 2015

3-sjøersløpet

3-Sjøersløpet nærmer seg med stormskritt (7. november), og i ettermiddag fikk jeg mail med startnummer. Jeg skal løpe med nummer 2942 på brystet, og jeg forventer å løpe på litt over to timer.


I går kveld snakket jeg med venner og bekjente som har løpt halvmaraton før, for å få tips til løpet. Jeg kjenner flere som skal løpe 3-Sjøers i år, blant annet noen fra klassen, men jeg hadde i hovedsak planlagt å løpe alene. Det ble imidlertid en liten endring i planene i dag, ettersom jeg begynte å snakke med Ingeborg, som jeg pleide å spille fotball med, om løpet. Jeg lurte på om hun skulle bli med, og det endte opp med at vi planla å løpe sammen. Hun var også med på Siddisløpet i år, da løp hun et par minutter raskere enn meg, men jeg tror jeg skal klare å holde samme tempo som henne på halvmaratonnet.

Det er egentlig ingen ledige plasser til 3-Sjøersløpet, men heldigvis lå det et par startnummer ute for salg på Finn. Ingeborg, som ikke hadde meldt seg på, fikk tak i et der. Vi har begge lagt inn en forventet sluttid på to timer og 25 minutter, så har vi eventuelt litt å gå på. Ingen av oss har løpt så langt før, så vi er ikke helt sikre på tiden, men jeg tror vi kan klare å løpe på rundt 10 kilometer i timen, om ikke mer. Klarer vi det, krysser vi målstreken et par minutter før forventet tid.


Jeg føler meg litt sånn halv-klar til løpet, jeg har enda ikke løpt lenger enn 16 kilometer, men satser på å løpe til Stokkavannet, rundt og tilbake i løpet av helgen. Det blir rundt 18 kilometer, men siden løpeplanen min sier at jeg skal løpe 20, får jeg se om jeg legger til litt. Neste uke blir det litt roligere på treningsfronten, før jeg roer det helt ned uken før løpet. Jeg har trent meg opp ganske lenge nå, så forhåpentligvis er jeg i god nok form nå! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar