tirsdag 8. september 2015

Valgvake - Skolevalget 2015

I forrige uke meldte jeg og en gjeng andre oss inn i Unge Høyre, og i dag var Ine og jeg på vårt første arrangement. Resultatene fra skolevalget kom ut i dag, og ungdomspartiet arrangerte en sammenkomst for medlemmene for å "følge" resultatene.

Valgvaken ble holdt på Innovation Dock på Siriberget, ganske nærme Rosenli. Verken Ine eller jeg er særlig kjent på Storhaug/Rosenli, så vi sleit litt med å finne veien. Heldigvis var det flere fra Høyre utenfor bygget, så vi fikk bekreftet at vi var på riktig sted. Vi kjente ingen andre der, bortsett fra ei jente som også går på Kongsgård (som vervet meg). Heldigvis var de andre i partiet veldig imøtekommende, og kom faktisk bort og hilste på oss.

Etter en stund kom imidlertid et kjent ansikt inn i lokalet. Annette, ei som gikk på trinnet vårt halve 8. klasse, før hun flyttet til Houston, har nå flyttet tilbake. Hun meldte seg også inn i Høyre nå nylig, så vi var ikke de eneste nye. Ellers ble vi også kjent med to jenter fra St. Olav, som også var ganske nye medlemmer i partiet.


Vi fikk servert mat fra Mathallen, en ny mathall i Stavanger, som tilbyr kortreist mat rett fra produsentene. Vi fikk noen utrolig gode blomkål, kylling, vårruller (som jeg tror ikke var frityrstekte), pikekyss og en utrolig god kake.


Mens vi spiste satte vi på en live-sending av resultatene fra skolevalget. Det gikk ikke så alt for bra med Høyre i år, "vi" hadde en tilbakegang på rundt 7%, og gikk fra 26,7% til 19,7% i Rogaland. På landsbasis fikk Høyre 16,4%, og gikk ned 11,8% fra forrige skolevalg.

Til tross for et litt dårlig skolevalg, var det veldig gøy på valgvaken, og jeg gleder meg til å bli med i flere arrangementer. Selv om kommunevalget er allerede på mandag, håper jeg jeg får deltatt på noen flere før valget er slutt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar