torsdag 17. september 2015

Valgvake 2015

På mandag var det siste valgdag, og tidlig om morgenen dro jeg og en gjeng andre fra Unge Høyre ut for å dele ut boller. Det er masse folk i sentrum og området ved bussterminalen om morgenen, så det tok ikke særlig lang tid å dele ut bollene. Siden noen av oss begynte senere på skolen, ble vi igjen på Høyres Hus og hjalp til med å rydde.

Senere på dagen, etter jobb og skole, dro jeg på valgvaken som ble arrangert av Stavanger Høyre. Valgvaken fant sted på Timbuktu i Stavanger, og både ordførerkandidaten til Høyre, Christine Sagen Helgø, og flere andre som er sentrale i Stavanger Høyre, var til stede.


På grunn av jobb kom jeg litt sent, og de fleste jentene som jeg vanligvis er med, hadde allerede kommet. Fremdeles kom vi ganske tidlig, klokken var ikke syv engang, og valglokalene var enda åpne. Mens vi ventet på resultatene, ble vi kjent med og snakket med et par andre medlemmer, i tillegg til å følge med på valgsendingene.



Valgresultatene begynte å komme en stund etter ni. Høyre gjorde faktisk sitt nest beste valg siden 1987, med 23,2% av stemmene. Jeg måtte gå før Stavangers resultater kom opp, noe som var litt kjipt, men der ser ut som om det er de borgerlige som skal styre. Ellers var det en veldig kjekk kveld, og en fin avslutning på årets valgkamp. Media var også tilstede, og "vi" kom på TV. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar