onsdag 9. september 2015

Trimpoeng 2015

I fjor arrangerte Arena Arena Mesterskapet 2014, hvor en skulle samle opp 2014 poeng ved å trene på senteret. Jeg var sent ute, siden jeg ikke begynte på Arena før i midten av juni (mesterskapet startet 1. mai), men klarte likevel å komme et godt stykke over halvveis.

I år arrangerer treningssenteret en ganske lik konkurranse, Sprek sommer med Arena, hvor en skal samle opp 500 poeng med å trene på sentrene og gå turer i nærområdet.

En kan få poeng ved disse aktivitetene;
- Trening inne på senterne: 15 poeng
- Trening med personlig trener: 20 poeng
- Uteaktiviteter: 10-50 poeng
- Arena-løpet: 200 poeng

, og her er en oversikt over uteaktivitetene; 

- Dalsnuten: 30 poeng


- Lifjell (ved masten) : 30 poeng
- Fjogstadnuten: 15 poeng
- Mattirudlå (Lutsinuten): 20 poeng
- Ternevatnet (på toppen av Flørlitrappene): 50 poeng
- Speidermarka ved Stokkavatnet:12 poeng
- Hinnaberget (Auglendshøyden): 10 poeng
- Rennesøyhornet: 25 poeng
- Synesvarden: 15 poeng
- Vigdelsveten: 15 poeng

Konkurransen avsluttes 12. september, og da løpes det halvmaraton fra Arena på Hinna til Arena på Klepp. Dette får en 200 poeng for, og jeg skulle gjerne blitt med, men det blir litt for snart for meg. Jeg trener meg enda opp til 3-Sjøersløpet, og er ikke klar til å løpe enda. Jeg har ikke løpt lengre enn 12 km før, og det blir litt drøyt å doble distanse, spesielt ettersom løpet er på asfalt.

Jeg klarte å skaffe meg rundt 300 poeng før jeg dro på ferie. Jeg trodde jeg skulle klare å få 500 poeng det uten problemer, men plutselig var vi i september og jeg manglet enda litt poeng. På mandag fikk jeg imidlertid en gøy melding fra Arena;


Jeg var innom for å løpe intervaller på Arena i dag, og da hentet jeg premien min i resepsjonen. Jeg fikk en Arena-lue og Arena-buff, som skal komme godt med når det blir kaldere i luften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar