søndag 6. september 2015

S'mores

Jeg assosierer ofte, selv om jeg aldri har gjort dette selv, hyttetur med bonfires, S'mores, teltturer og stjernekikking. Her i Korshamn har vi egentlig mulighet til å realisere dette, men på grunn av deilige 20 grader og helt perfekte Netflix-forhold innendørs, ble det ikke noen telttur med bonfire på Ine og meg. S'mores derimot, kan heldigvis nytes både inne og ute.

I går kveld stoppet vi og handlet på veien, og da tok vi med oss to melkesjokoladeplater, Ritz-kjeks og marshmallows, slik at vi kunne lage verdens enkleste snacks.

For å lage S'mores knekker en opp ca. 1-1,5 sjokoladeplate, som en legger i en ildfast form. Sjokoladen skal bare dekke bunnen, og trenger ikke ligge i flere lag. Oppå sjokoladen legger en et lag med marshmallows, og formen stekes i ovnen på rundt 180 grader. S'moresene skal stå i ovnen helt til de blir gylne på toppen, gjerne til de er litt brunere enn våre.



Når formen er ferdig, er det bare å finne frem kjeksene og dippe i vei.


Jeg foretrekker faktisk S'mores i form foran på bål, ettersom da kan jeg velge hvor mye marshmallows jeg vil ha. Skal den grilles, kan jeg ikke akkurat dele den i flere, små biter... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar