lørdag 12. september 2015

På stand med Høyre

Kommunevalget nærmer seg med stormskritt, og det er bare et par dager til valget. Valgkampen er i siste innspurt, og i dag var det en stor gjeng fra Høyre som sto på stand i Stavanger og Sandnes sentrum. Jeg trodde ikke jeg skulle bli med på noe mer i valgkampen, men i går kveld fant Ine og jeg ut at vi skulle være med å stå på standen i Stavanger.

Da vi kom til Arneageren, var det fullt av stands fra de forskjellige partiene. Ved Høyres stand var nesten hele gjengen som var med å dele ut boller i går tilstede, og vi joinet dem. Vi fikk på oss et par (les: seks-syv-åtte) Høyre-pins, og satte i gang med å dele ut boller, brosjyrer og ballonger.


Vi gikk ganske fort tomme for boller, men fortsatte å dele ut brosjyrer, ballonger og drops i et par timer til. Mens vi sto der fikk vi besøk av både ordfører Christine Sagen Helgø og helseminister Bent Høie, og Charter-Svein sto på stand for SV. Vi måtte bare ta bilde med ham, og fikk ham til å holde to pakker med Høyre-boller på bildet, haha, Skuffende nok sto ikke Kristoffer Joner på stand for Arbeiderpartiet.




Det ble rundt fire timer på standen, og på vei hjem dro vi på postkasse-aksjon på Hinna. Jeg ble å legge Høyre-brosjyrer i postkassene på veien fra busstoppet til huset mitt, før jeg dro hjem, siden jeg skulle ut å trene, men de andre gikk lengre.



Akkurat nå er det også nattaksjon på Ruten i Sandnes, hvor Ine og flere av de andre deler ut pølser (tror jeg), men jeg valgte å bli hjemme. Jeg tror kanskje det er stand i morgen også, men det er det siste som skjer i valgkampen, som jeg har mulighet til å delta på. Og så skal jeg stemme, da. - Det gleder jeg meg helt utrolig mye til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar