lørdag 19. september 2015

Metrocon Stavanger

I en god stund har jeg tenkt på å dra på Metrocon i Stavanger. Metrocon er er convention (samling av folk med en felles interesse) som finner sted på Stavanger Forum denne helgen. I fjor fant jeg ut om conventionet et par uker etter det fant sted, så jeg fikk ikke dratt. Jeg fikk imidlertid sett masse kule bilder fra arrangementet, og det så skikkelig kult ut!


Det skal være videospill, stands, aktiviteter og konkurranser. Det er også en cosplaykonkurranse, for hjemmelagde og kjøpte kostymer. Vinneren av hjemmelaget kostyme blir til og med kvalifisert til Nordic Cosplay Championship i Sverige.

Jeg har tenkt på å dra leeenge, men jeg ventet med å kjøpe billetter. Plutselig var helgen her, og jeg måtte bestemme meg. Jeg endte opp med å kjøpe billetter til søndagen, siden farmor feirer 70-årsdagen sin i dag. Jeg prøvde å få med meg noen venner på conventionet, men det ble ikke noe av. Heldigvis fant jeg ut at Magnus, som jeg kjente når jeg var mindre, hadde planer om å dra, og jeg avtalte å dra med ham. Jeg har også flere kjente som var der i fjor, så kanskje jeg møter flere kjente.

Årets tema er elementer, men jeg tenker å cosplaye en feminin versjon av den ellevte doktoren fra Doctor Who. Det ble jo egentlig en siste-liten-påmelding, så jeg har ikke gjort noe særlig ut av kostyme. Jeg tar på meg et skjørt, skjorte, blazer, bowtie og bukseseler. - Og så må jeg jo selvsagt ha fez! Åhh, det blir skikkelig spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar