søndag 27. september 2015

Marius-genser

Noe av det jeg ønsker meg mest til jul, er Marius-genser. Jeg har hatt lyst på en helt siden Thales bestemor strikket Marius-genseren til henne i fjor. Hun har genseren i de tradisjonelle fargene, med rød hals og rundfelling, akkurat den genseren jeg har lyst på. Genseren er ikke bare kul, den er også i ull, og med andre ord også god og varm.


Marius-mønsteret er jo nærmest synonymt med norsk, men jeg har faktisk aldri hatt genseren selv. Mamma strikket votter, pannebånd og lue i mønsteret til meg i fjor, men da ville jeg ikke ha de tradisjonelle fargene, så det er jo ikke helt det samme.


Jeg skulle ønske jeg hadde klart å strikke en genser selv, men jeg kan hverken strikke mønster eller genser. Jeg holder fremdeles på med genseren jeg startet på i fjor høst, og den er lang ifra ferdig, så skulle jeg strikket genseren selv, hadde den nok ikke blitt ferdig før jeg er førti - minst! Heldigvis begynner julen å nærme seg, så dersom det er noen i familien som leter etter strikkeprosjekt/julegave til meg, look here, haha.



Jeg har fått en greie for strikkegensere i det siste, slik som jeg får hver høst/vinter. Jeg fryser så utrolig lett, og begynte faktisk å gå med strikkegenser allerede i august. Jeg har imidlertid ikke så veldig mange gensere. Jeg har vel 4-5 "vinter-gensere", og jeg synes selv jeg trenger mer vinterklær. Ulempen er jo det at jeg nærmest er allergisk mot ull, og synes flere plagg klør og er ubehagelige. Jeg har kjempelyst på noen nye gensere, og jeg krysser fingrene for at det ligger ihvertfall én strikkegenser under juletreet i år! (Huff, jeg begynner allerede å glede meg litt for mye til jul...!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar