onsdag 30. september 2015

Livet på Kongsgård

Jeg er nå inne i min syvende uke på Stavanger Katedralskole, og det er bare et par dager til høstferie. De to siste månedene har gått utrolig fort, og jeg kan ikke tro jeg har gått så lenge på skolen!

Verdens fineste skolegård!

Jeg er veldig fornøyd med skolevalget mitt, og jeg trives veldig. Klassemiljøet er bra og lærerne er gode. Vi har ikke så veldig mye lekser, og vi fokuserer heller på vurderinger. Vi har hatt en god del prøver til nå, jeg leser faktisk til en matteprøve as we speak. Jeg har heldigvis lest ganske mye hele uken, så føler meg ganske klar.

Det eneste negative med å gå på skole i sentrum, er at jeg må ta buss. Jeg er så utrolig, utrolig lei av buss! Nå kan jeg ikke egentlig klage på kollektivtransporten, jeg bor 12 minutter unna sentrum og det går hele fem busser fra Hinna til Stavanger.  Jeg slipper med andre ord å vente på bussen, og er aldri sent hjemme. Likevel blir det deilig å slippe å stå inneklemt mellom halve Stavanger mens svetten renner og med en fremmeds sekk presset inn i ansiktet...

Ellers er jo den evige fristelsen, også kalt Starbucks Domkirkeplassen, hele femti meter fra skolen. Huff! En kaffe er greit i ny og ne, men jeg føler jeg bruker litt for mye penger på mat. Jeg kjøper ikke noe hver dag, altså, heller et par ganger i måneden, men jeg ser likevel for meg alle pengene som forsvinner fra kontoen...


Selv om jeg har det utrolig bra på skolen, blir det deilig med en uke fri, hvor jeg kun kan fokusere på blogg, trening, litt lekser og være med familien. Jeg gleder meg til å kunne stå opp litt senere enn seks, og kunne ligge i sengen hele dagen. Nå skal jeg bare fullføre to prøver, og så drar jeg rett til hytten. Åh, gleder meg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar