søndag 20. september 2015

Kosekveld med Heidi

Etter 70-årsdagen i går, hadde jeg planer med Heidi om å sove over hos henne. Vi avtalte å møttes i sentrum, for å kjøpe med oss mat fra Sabi Sushi. Sabi Sushi er min favorittrestaurant i Stavanger, ikke bare er sushien skikkelig god, jalapeño-sausen deres er også min number 1 saus til sushi.


Vi bestilte ikke noen meny, men plukket i stedet ut favorittbitene våre. Det ble maki med laks, agurk og avokado, nigiri med tempura og nigiri med laks. Siden vi bestilte på forhånd, tok det litt lang tid å få maten. Vi rakk derfor ikke bussen fra sentrum, men klarte heldigvis å ta den igjen senere. Bussen til Røyneberg, hvor Heidi bor, går bare en gang i halvtimen, og derfor måtte vi rekke den. Bussen var allerede stappfull da vi kom på. Det var Oktoberfest på Universitetet i helgen, så bussen var full av studenter i lederhosen og bayerske kostymer. Vi fikk med andre ord ikke sitteplass, og både vi og sushien ble ganske most.





Da vi kom til hjem til Heidi, fikset vi sushien og satte på en av Bridget Jones-filmene. Jeg har faktisk aldri sett Bridget Jones, selv om en av mine favorittskuespillere - Hugh Grant - er med i den. Etter at vi hadde spist, lagde vi sjokolade-cookies og fant frem druer og Smash, som vi koste oss med.


Filmen ble ferdig ganske tidlig, og etterpå satte vi på en skrekkfilm. Jeg elsker skrekkfilmer mer enn jeg elsker Hugh Grant, og en skrekkfilm passet meg ganske godt. Vi satte på Don't be afraid of the dark, som bare er perfekt når en er alene hjemme, og skal sove i kjelleren. Vi var ganske skvetne da vi gikk å la seg, et par timer etter midnatt, og det hjalp ikke så mye da vi fant ut at lyset i kjelleren ikke funket, haha.

Til tross for at vi var litt skremte, sovnet vi ganske fort. I dag morges måtte vi stå opp ganske tidlig, siden jeg skulle på Metrocon. Vi fikk likevel tid til å lage pannekaker til frokost, og det ble en fin avslutning på overnattingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar