onsdag 2. september 2015

Klubber på Kongsgård

Noe av det som er helt spesielt med Kongsgård, er alle klubbene. Katedralskolen har nemlig flere forskjellige klubber, alt fra strikkeklubb til kristne og hedenske skolelag, og alle som vil kan lage en klubb. Helt på startet av skoleåret fikk vi en liten presentasjon av noen av klubbene som har blitt dannet til nå i år, og det var utrolig mye interessant.

I tillegg til klubbene nevnt ovenfor, er det mulig å være med i Amnesty, Ringenes Herrer og Fruer av Westeros (fans av Ringenes Herre og Game of Thrones), Tilfeldighetsklubben (som gjør tilfeldige ting til tilfeldige tider), Pubertetskoret (skolens guttekor, som opptrer i undertøyet) og mye, mye mer.

Jeg har meldt meg inn i tre grupper; Kongsgårds Kalkulatorklubb, Katedralskolens Harry Potter-fanatikere og Iduns Mediagruppe. Mediagruppen skal dele ut flyers, henge opp plakater og spre budskapet om Iduns Julekomedie slik at folk kommer å se på. - Og så får vi bli med på premierefesten.

Harry Potter-klubben er altså Katedralskolens "HP-fanklubb", og er visst ganske populær på skolen. Under presentasjonen vi fikk av klubben, vil lederen prøve å få til en rumpeldunk-kamp og en time med clairvoyance, hvor vi spår i teblader, i løpet av året. Forhåpentligvis blir det noe av! 


Kalkulatorklubben er en klubb for dem med lidenskap for vitenskap, hvor vi reflekterer over og diskuterer vitenskapelige tema og saker, med rot i fysikk, kjemi og matte. Heldigvis er ikke klubben bare for dem som er kjempeglad i realfag, men også dem som trenger hjelp med noe. Jeg er ikke egentlig så utrolig begeistret for realfag, og tror jeg velger samfunn, språk og økonomi neste år, men det er jo utrolig greit å ha noen å spørre dersom jeg trenger hjelp.

Jeg er ikke helt sikker på når de forskjellige klubbene har møte, jeg har allerede vært på mitt første møte i Kalkulatorklubben, men siden vi såvidt er igang med "skikkelig" skole, gjorde vi ikke så veldig mye. Jeg stortrives på Kongsgård til nå, og forhåpentligvis synes jeg det er like gøy om et par måneder når alle innleveringene kommer! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar