onsdag 16. september 2015

Kire #2: Forbannet

En gang i blant får jeg tilsendt bøker av Gyldendal Forlag, noe jeg har gjort i over et år, som jeg leser og skriver om her på bloggen. Jeg har fått kjempemange kjekke bøker, og tror jeg har lest mer (originalt)  norske bøker det siste året, enn jeg har gjort på leeeenge! Før leste jeg sjeldent norsk litteratur, ettersom mye av det mest populære er internasjonalt, så det har vært gøy å "fått øynene opp" for norske forfattere igjen.


I går fikk jeg en ny pakke fra forlaget, boken Forbannet av Tonje Tornes. Boken er andre bok i en trilogi kalt Kire, som handler om hulder, myter og eventyr. Jeg har ikke lest første bok i serien, Hulder (2013), men den er blitt nominert til Arks barnepris i 2013 og blir omtalt som erkenorsk kvalitetsfantasy. 



Jeg gleder meg masse til å begynne på boken, den ser bare kjempespennende ut! Forhåpentligvis blir det ikke så vanskelig å komme meg inn i handlingen, selv om jeg ikke har lest første bok i serien. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar