onsdag 23. september 2015

Burpee-challenge på Arena Treningssenter

I dag arrangerte Arena sin første Burpee-challenge. Burpee-challenge går ut på at en tar så mange burpees en klarer (på step med push-ups) på to minutter. Vi tar mye burpees på Griten, men det er sjeldent mer enn 30 - 60 sekunder. 

Vanligvis sprenger melkesyren på halvveis ut i intervallene, så i forkant tenkte jeg at to minutter kanskje var litt i meste laget. Jeg bestemte meg likevel for å delta, for selv om jeg ikke er så veldig flink i burpees, er det utrolig god trening.

Jeg hadde forventet at ganske mange kom til å delta, i hvert fall av de som går på Grit, men det var bare jeg som stilte opp av de påmeldte. Heldigvis meldte ei annen seg også, slik at jeg slapp å gjøre det helt alene. Rett etter Burpee-challengen var det nemlig Grit Cardio, så alle som skulle på timen, sto og så på.


Egentlig hadde jeg ikke trodd jeg kom til å klare mer enn ca. 20 burpees, men jeg mistet tellingen etter fem burpees. Jeg klarte faktisk å holde ut de to minuttene, og jeg fikk vite etterpå at jeg klarte over 30 burpees! Jorge og Keerthy, som talte burpeesene, var ikke helt sikre på antallene våre, men challengen ble heldigvis filmet, så vi får vite det senere.

Vi på Arena avdeling Hinna konkurrerte med de på avdeling Klepp, og også der var det to damer som deltok. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange burpees de tok, men jeg håper selvsagt at jeg vinner... Vinneren av Burpee-challengen får nemlig PT-timer og proteinsjokolade (tror jeg). Jorge har nettopp blitt PT på Arena, og jeg har skikkelig lyst på noen timer med ham. Han er skikkelig godt trent, - bare se på bildene - og jeg kunne virkelig trengt mer muskler i overkroppen. Alle som melder seg inn på Arena får to PT-timer, og hadde ikke jeg brukt mine i fjor, hadde jeg absolutt trent to ganger med ham!


Jeg bare elsker at Arena har slike arrangementer, ikke bare har de Burpee-challenge, men de har også arrangert to Arena til Arena-løp (rundt 20 km), Morgenhelt-, Arena-Mester og Sprek sommer med Arena-konkurranse. Det er utrolig inspirerende, og når en faktisk har mulighet til å vinne noe, enten det er PT-timer, kaffekopper, T-skjorter eller sjokolade (eller heder og ære, selvsagt), får det meg til å trene mye mer. Jorge nevnte at de kanskje skal arrangere en Burpee-challenge neste uke også, så forhåpentligvis får jeg blitt med da også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar