fredag 11. september 2015

Bølgen

Thale hadde bursdag i slutten av august, og i dag feiret Mathea, Melinda og jeg dagen sammen med henne. Egentlig hadde vi bare planer om å dra å se Bølgen på kino, men det endte med kino, pizza og et par bursdagsgaver.

Jeg har ikke gått på Grit denne uken, så jeg måtte bare dra på Grit Strength i dag.  Etter timen hadde jeg bare tre kvarter til vi skulle møte i sentrum, så jeg måtte dusje og kle meg på Arena, for å så ta bussen derfra. Utrolig nok klarte jeg å gjøre meg klare i tide, og møtte de andre tre på bussen.

Bussen tok ganske lang tid, og vi var ikke i sentrum før fem minutter før filmen begynte. Vi klarte likevel å kjøpe popcorn og godteri i tide, og komme oss inn i salen før reklamen var slutt.


Bølgen handler om en flodbølge i Geirangerfjorden, og er faktisk basert på at fjellpartiet Åkneset, som ligger midt i Geirangerfjorden, en dag vil rase ut og skape en kraftig flodbølge på over 80 meter som vil knuse alt på sin vei før den treffer land i Geiranger. Fjellpartiet har nemlig en over 700 meter lang og stadig voksende sprekkdannelse som utvider seg med 10 til 15 centimeter i året. Forskerne er enige om at raset en dag vil komme. - De vet bare ikke når.


Filmen var skikkelig bra, og jeg må innrømme at jeg fikk tårer i øynene flere ganger. Den var egentlig ganske skummel, men samtidig ganske morsom.


Etter at filmen var ferdig, dro vi ned til Dolly Dimple's for å spise middag. Jeg har ikke sett hverken Melinda eller Mathea noe særlig de siste ukene, så det var veldig gøy å catche up igjen! Det var en veldig koselig kveld, og en fin mini-feiring av Thales 16-årsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar