torsdag 13. august 2015

Viking - Molde

Dagen jeg dro til England, lanserte Viking kampanjen "Eg bryr meg" for å samle inn penger. Viking er nemlig i rød sone, og startet kampanjen etter at flere tok kontakt og lurte på hvordan de kunne hjelpe. Mamma og pappa kjøpte hver sin andel i #egbryrmeg for 300,- på vegne av familien. Hele 1841 andeler har blitt solgt til nå, og Viking har fått inn nesten 600 000 kroner.

Etter å ha kjøpt en andel, fikk mamma og pappa beskjed om at de var trukket ut blant støttegiverne til å vinne to billetter til kvartfinalen i cupen, mellom Viking og Molde. Kampen fant sted i går, og selv om jeg ikke vant billett, var jeg, Mathea og Thale selvsagt på Stadion vi også.



Molde var best de første minuttene av kampen, men det tok ikke mange minutter før Viking kom inn i det. De hadde flere halv-sjanser etter det, men halvveis ut i omgangen satte Adegbenro ballen i mål etter en lang ball fra Thioune. Etter scoringen fortsatte Viking å presse, men hadde ikke noen store sjanser, helt til Bödvarsson satte in 2-0. Han fikk ballen på egen banehalvdel, kom seg til Moldes 16-meter og skøyt ballen forbi keeperen. Før pause hadde Viking to cornere, men stillinga forble 2-0 til pause.



Etter pause var det ganske lite som skjedde, og ikke før 60 minutt var spilt, hadde Viking noen skikkelig sjanser. De fortsatte å styre spillet, men det ble ikke flere mål før det var rundt 10 minutter igjen. Da fikk Viking frispark rett utenfor Moldes 16-meter, og Sigurdsson satte ballen i nettet.

Viking vant kvartfinalen 3-0, og er videre i semifinalen, hvor de skal møte Sarpsborg 08 hjemme. Forhåpentligvis får jeg billetter og mulighet til å dratt på den også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar