lørdag 15. august 2015

Viking - Bodø/Glimt

Rett etter at jeg hadde spist frokost i dag morges, tok vi turen hjemover. Etter at Viking spilte fantastisk bra i cupkampen på onsdag, nektet pappa (og jeg) å gå glipp av hjemmekamp på Stadion i dag. Derfor dro vi hjem én dag tidligere enn vanlig, og kom hjem omtrent en halvtime før kampstart. Jeg ankom Stadion akkurat nå spillerne kom ut på banen, og der møtte jeg Sanne, Fana, Thale og Mathea, som jeg hadde planlagt å se kampen sammen med.



Bodø/Glimt sjokkåpnet på Stadion, med et ganske farlig angrep av tidligere Viking-spiller Trond Olsen. Heldigvis traff ballen stanga og gikk ut. Etter det tok Viking initiativet, men det ble ikke noen store sjanser. Det var mye midtbane-spill, og med få sjanser. Omtrent halvveis ut i omgangen forbedret Viking seg kraftig, med tre sjanser på rad. Omgangen ble avsluttet med frispark til Bodø/Glimt, og det sto 0-0 til pause.


Etter pause var Bodø/Glimt klart best, og ti minutter inn i omgangen scoret de. Etter scoring la Viking mer press på bortelaget, og et par minutter senere fikk vi straffe. André Danielsen satte ballen i mål, og utlignet for Viking. Som i første omgangen forbedret Viking seg mot slutten, med flere sjanser og mye spill på bortelagets banehalvdel. To minutter før slutt tok Viking ledelsen med Vidar Nisja, og dommeren blåste av kampen nesten rett etterpå.



Viking vant 2-0, og ligger dermed på 3. plass på tabellen. Skal jeg være helt ærlig, er jeg ganske overrasket over dette, ettersom vi i tillegg til å ende opp i rød økonomisk sone, solgte både deLanlay og Berisha i sommer, uten å kjøpe noen "store" spillere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar