mandag 17. august 2015

The first day

I dag hadde jeg min første dag på videregående. Jeg kom inn på Stavanger Katedralskole - Kongsgård på deres førsteinntak, og skal gå studiespesialiserende. Stavanger Katedralskole er delt inn i to avdelinger, hvor Kongsgård er for studiespesialiserende og den andre, Bjergsted, er for musikk, dans og drama-linjen. I formiddag møtte hele VG1, både Bjergsted og Kongsgård, i Bjergsted, for å bli ønsket velkommen til skolen.


Vi på Kongsgård startet, i motsetning til de fleste andre skolene i sentrum, klokken tolv, og de andre var dermed ferdig med sin første skoledag da vi var på vei inn i salen, haha.

"Programmet" startet med at to elever fra MDD opptrådte "Woodstock" av Joni Mitchell. Etter det snakket rektor litt om skolen og forventningene og skolen har til oss. Til slutt opptrådte enda en MDD-elev, og så ble vi ropt opp i klasser, og dro sammen med læreren tilbake til Kongsgård.

Jeg kom i klasse med to andre fra Hinna, begge gutter, men ble heldigvis kjent med flere i løpet av skoledagen. Blant annet er det ei i klassen som driver med triathlon, er ikke det kult?! I tillegg til at vi fikk litt tid til å bli kjent med hverandre, fikk vi delt ut timeplan og klasseliste, og info om hvordan ukene fremover kommer til å bli. Vi fikk dra hjem fem over to, som kommer til å være fast tid fremover.

Det var ganske annerledes å begynne på ny skole med nesten bare nye folk, men forhåpentligvis er det ikke lenge til jeg er kjent på skolen! I morgen skal vi ha vår første gymtime, heldigvis i de første timene, så det blir spennende! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar