torsdag 13. august 2015

Stavanger Swimrun

Rundt Stokkavannet blir det ofte hengt opp informasjon om forskjellige løp eller arrangementer, og da jeg løp rundt vannet før sommerferien, så jeg en plakat med info om Stavanger Open Water.

Søndag 16. august arrangeres Stavanger Open Water, et "svømmeløp" i Stokkavannet, for 5. gang. Det er forskjellige distanser, alt i fra 250 meter til 5000 meter, og det er barne-, ungdoms-, junior-, elite- og mosjonsklasser. I år er også en ny utfordring introdusert; Stavanger Swimrun. I tillegg til å svømme, skal en også løpe en etappe.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å delta, men da Cecilie hadde konkurranse om å vinne to billetter på hennes blogg, meldte jeg på Thale og meg likevel. Jeg endte utrolig nok opp med å vinne billettene, men plutselig kunne ikke Thale, og jeg fant ingen andre som ville bli med.

Derfor trodde jeg ikke det ble noe av løpet for min del, helt til Thale sa at kusinen hennes, som jeg faktisk skal gå i klasse med, også ville løpe. Vi snakket litt sammen på Facebook, og fant ut at vi ville delta sammen. Vi skal svømme 1 km og løpe 5 km, og vår distanse begynner halv tre.

Vannet i Stokkavannet pleier å være ganske kaldt, og derfor svømmer de fleste i våtdrakt. Jeg har ikke våtdrakt, så jeg søkte på Facebook om det var noen som hadde en jeg kunne låne. Jeg fikk svar fra Karense, og etter middag var jeg nede hos henne og lånte denne våtdrakten.



Vi skal svømme først, så jeg tenker jeg svømmer i våtdrakten, pluss sports-bh og 2XU-tights, og når jeg kommer i mål tar jeg av meg drakten og tar på en T-skjorte og sko. Vi får også utdelt badehette, og jeg kommer nok også til å bruke svømmebriller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar