tirsdag 4. august 2015

Six Flags Fiesta Texas

En av de tingene jeg hadde lyst til å gjøre da vi var på ferie i USA i fjor, var å besøke Six Flags i Florida. Jeg har hørt så mye positivt og kult om Six Flags fornøyelsesparkene, både om de sykt kule rollercoasterne og konsertene (faktisk opptrer en av mine favorittartister, Austin Mahone, i en av parkene senere i august), og hadde kjempelyst til å dra.

Det ble ikke noe Six Flags i fjor, vi dro heller til Universal Studios (som var helt topp!), men da årets tur ble planlagt, ga jeg beskjed om at jeg virkelig ville i Six Flags-parken i Texas, Fiesta Texas.


I går kjørte vi til San Antonio, hvor fornøyelsesparken ligger, og i dag tidlig var vi blant de første i køen inn til parken. Siden vi kom tidlig, var det ikke noe særlig med kø på de første rides'ene. Vi begynte med et par små karuseller, en liten og en større tømmerrenne, en slags spinne-karusell, radiobiler og litt sånn.









Vi kom etterhvert lenger inn i parken, og kom også til litt mer spennende rollercoastere. Vi tok blant annet en av de nyeste berg-og-dal-banene; Batman-riden, Superman-riden, Poltergeist og mange andre rides. Batman-riden så utrolig kul ut på avstand, men sammenlignet med de andre var den litt kjipt. Superman- og Poltergeist-rollercoasterene var skikkelig lange, raske og hadde flere loops, og de var bare helt syke.







Vi avsluttet dagen med en vannkarusell, som minnet veldig om en vi tok i Universal's. Den gikk ikke så raskt og hadde heller ingen drops, men vi ble skikkelig våte og det ble en litt ubehagelig tur hjem, haha...

Fiesta Texas skuffet absolutt ikke, og det var en helt fantastisk dag. Jeg tok noen av de sykeste rollercoasterne jeg noen gang har tatt, og alt var bare helt topp!  Den tøffeste rollercoasteren av de alle (så i hvert fall ut som det) var dessverre stengt, men vi fikk tatt mye gøy for det om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar