mandag 3. august 2015

Sharkfishing

I går var jeg med på noe av det kuleste jeg noen gang har opplevd: jeg fisket hai.


Jeg er ikke så veldig glad i å fiske, og pleier å unngå sjø generelt. Derfor må jeg innrømme at jeg ikke var så veldig gira når jeg leste planen og så at vi skulle på haifiske. Enda mindre begeistret ble jeg da jeg fant ut at vi måtte stå opp klokken kvart over fire om morgenen. Det angrer jeg imidlertid ikke på nå, for på grunn av dette fikk jeg se verdens fineste soloppgang på Surfside Beach.



Det tok litt tid før vi kom ut på sjøen, men da vi først kom utpå, tok det ikke lang tid før vi fikk napp. Pappa dro opp en ganske stor blacktip-shark, på rundt 20 kg.






Etter det, tok det litt tid før vi fikk napp igjen. Forrige gang amerikanerne var på haifiske, fikk de rundt 30 haier, så det var litt kjipt at det tok så lang tid. Jeg hadde heldigvis på meg badetøy, så jeg fikk solt meg i samme sleng. Da vi hadde ventet en god stund, begynte haien å bite på igjen.


Vi fikk ikke bare hai på kroken, vi fikk også en slags giftig fisk. Jeg er ikke helt sikker på hvilke type det var, men vi tok den ikke oppi båten en gang, og kroken ble bare kuttet av.




Jeg dro også opp en av haiene, litt i hvert fall. Jeg turte ikke dra opp hele, ettersom jeg var redd for å at haien skulle slippe av kroken og jeg skulle få den (kroken, ikke haien altså), rett i ansiktet. MEN, jeg var med og dro den opp, og det er det som teller!





Vi ga oss rundt klokka tolv, og da hadde vi fisket i over fem timer. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange haier vi fikk, og selv om vi antageligvis ikke fikk et tosifret antall, var det skikkelig gøy og spennende! Jeg håper virkelig jeg får gjort noe slikt igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar