lørdag 8. august 2015

Schlitterbahn New Braunfels

En av hovedgrunnene til at vi dro til New Braunfels, var for å dra til Schlitterbahn. Schlitterbahn er en diiiiger vannpark like ved Comal-elven, og flere av attraksjonene er laget med vann fra elven. Vannparken er delt inn i tre mindre parker, og det går buss mellom dem. Vi har hele tiden planlagt å besøke Schlitterbahn, og i går fikk jeg endelig oppleve en av verdens største og beste vannparker.

Vi kjøpte billetter i forkant, og ankom parken ganske tidlig. Det var utrolig lite folk i parken, så vi tok et par rides med en gang, for å slippe å stå i kø. Vannskliene var utrolig kule, en satt i tubes og det var masse rapids, svinger, humper og sklier. Etter et par vannsklier og en stykk ødelagt Victoria's Secret-bikiniunderdel, la jeg meg ned for å sole meg litt. Det var en god del skyer, men fremdeles godt over 30 grader. Amazing!


Litt senere på dagen tok Sindre, Parker og jeg bussen til en av de andre parkene. Der var det en helt syk vannsklie, men dessverre var det så lang kø, - en og en halv time -, at vi ikke orket å ta den. Vi dro i stedet i en speed-basseng og svømte rundt. På startet av speed-bassenget var det en helt syk "jet", og vi ble skutt ut i bassenget sammen med vannet. Etter det sklei vi nedover en stund, før vi ble dratt under vann. Den første gangen jeg gjorde det, var det en liten gutt som tok tak i meg og satte seg på ryggen min mens vi var under vann. Jeg tenkte ikke noe over det, jeg var helt sikker på at det var Sindre, og ble skikkelig overrasket da en helt fremmed gutt klatret ned fra ryggen min, sa "thank you" og svømte videre. HAHAHA!


Etter et par runder i speed-bassenget, kjørte vi rundt i tubes. Det var flere rapids, men også områder der vi måtte padle selv. Vi tok tubesene en runde, bort til et av de andre bassengene. Det var et stort bølgebasseng, hvor en ble dratt rundt av strømmen. Jeg møtte også igjen den lille kompisen min, som tok tak i oss flere ganger for å ikke bli tatt av strømmen.


Vi var i Schlitterbahn og koste oss i bassengene helt til klokka var syv, og da var hele gjengen utslitte (og solbrente). Jeg sovnet omtrent mens vi ventet på maten på restauranten vi spiste middag på, så da vi endelig kom hjem til hotellet, var jeg ute med en gang lysene ble slukket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar