onsdag 5. august 2015

Remember the Alamo og River Walk

På veien til New Braunfels, stoppet vi i San Antonio sentrum. Midt i sentrum (tror jeg) er det nemlig et minnesmerke og museum til minne om The Alamo.

The Alamo var et slag på 1800-tallet, som var en av drivkreftene for at amerikanerne tok Texas fra mexikanerne. Museumet (som det ikke var lov å ta bilder inne i) hadde flere gjenstander som var sentrale i kampen (som amerikanerne faktisk tapte), og jeg lærte en god del om Texas' historie. Skikkelig interessant!



Etter Remember the Alamo, gikk vi langs elven i San Antonio. Der var det masse små butikker og restauranter, og utrolig koselig.





Langs elven var det også en Hard Rock Café-restaurant, og siden jeg samler på glass derfra, tvang jeg de andre til å spise der inne, haha. For første gang hadde jeg noe annet en burger/nachos på Hard Rock, og bestilte til hele familiens forundring kyllingvinger.




Etter lunsj fortsatte vi mot New Braunfels, og da vi omsider kom frem, dro vi på shopping på Premium Outlet og Tanger Outlet, som ligger rundt ti minutter fra hotellet. Jeg fikk kjøpt en god del klær, men mangler enda litt før jeg kan reise hjem med fullpakket koffert. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar