torsdag 6. august 2015

Float the river

Float the River, en aktivitet hvor en tuber langs en elv, en av de mest populære vann-aktivitetene i Texas. Her i New Braunfels er dette spesielt populært, og siden vi skal være her i et par dager, bestemte vi oss for å ta sjansen og prøve det ut.

Guadalupe-elven, en av elvene en kan prøve tubing på, renner like ved hotellet vårt, så i dag morges tok vi turen ned og leide et par tubes. Etter å ha fylt opp en kjøler med is, og festet kjøleren til en egen ring, hoppet vi i ringene og begynte på turen vår, som skulle ta omtrent en og en halv time. Elven var ganske kaldt, og det var en fin forandring fra det det varme været.



Jeg prøvde jo den litt mer ekstreme versjonen av tubing, rafting, da vi var på klassetur til Evje, og jeg trodde float the river skulle være en ganske rolig tur ned elven. Derfor ble jeg ganske overrasket da vi kom til den første rapid'en. Plutselig kom det masse strøm som dro oss i motsatt retning av der vi skulle flyte. Jeg klarte selvsagt å kræsje i et tre, falle av tuben og bli dratt av strømmen gjennom hele rapid'en. Elven er ganske grunn, og jeg slo meg i omtrent alle steinene i hele elven. Skikkelig typisk! Jeg klarte heldigvis å hekte meg i Mary Jo sin tube på enden av rapid'en, og hun tok meg bort til Sindre og Parker, som kjørte kano i stedet. Jeg nektet å sette meg i tuben på en stund, og mamma og jeg byttet med Sindre og Parker, slik at vi fikk kanoen i stedet.


Vi ble faktisk advart i forkant om at strømmen ved treet der kunne dra oss under treet, og det var faktisk noen som var skikkelig uheldige, og druknet der. Det var også ei dame som kom rett etter meg, som også kræsjet i treet, og hun knakk briller, mistet tuben og satt fast på "øya" treet sto på. Jeg var ganske heldig, med andre ord.

Det gikk bedre da i kanoen, og jeg falt ikke uti vannet igjen. Vi klarte oss gjennom de to siste rapid'ene, og inn til land da turen var slutt. Floating the river var helt utrolig kult, men jeg valgte å gi meg da de andre dro tilbake til elven for en 3-timers-tur. Da var nemlig ryggen og ræva mi så blå, og jeg hadde ikke det minste lyst til å ta den første rapid'en enda en gang. 3-timers-turen skulle i tillegg ha noen enda verre rapids, så mamma og jeg dro heller på shopping. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar