mandag 10. august 2015

Barnes and Noble

Etter at jeg kjøpte litt for mange bøker i Torquay, hadde jeg egentlig ingen planer om å kjøpe bøker her. Bøker veier jo ganske mye, og siden vi bare har med oss fire kofferter, var mamma og pappa ganske fornøyde med beslutningen min.

Her om dagen fant jeg imidlertid ut at det er en Barnes and Noble bokbutikk bare minutter fra huset, og da måtte jeg bare gå bort fra planen min. Jeg elsker bokbutikker, og ved siden av second-hand-butikker er Barnes and Noble (og Waterstone's) min favoritt.


Mary Jo avtalte tidligere i uken å dra til butikken sammen, og i dag fikk jeg endelig tid. Vi kjørte tidlig om morgenen, og var ved butikken da den åpnet. Barnes and Noble-butikken var skikkelig stor, med rad på rad med bøker.

Jeg fant så utrolig mange bøker jeg hadde lyst på, men det ble bare seks bøker på meg; I know why the caged bird sings av Mary Angelou, Diary of a young girl av Anne Frank, The Adventures of Tom Sawyer av Mark Twain, The Scarlet Letter av Nathaniel Hawthorne, en inspirasjons- og idébok for skriving og en weekly planner for skoleåret 2016. Det beste av alt: jeg betalte mindre enn 500 kroner for bøkene! De fleste av bøkene var også paperback, så de tar ikke så mye plass heller.

Jeg har pakket ned de fleste bøkene, men gleder meg halvt ihjel til å begynne på den amerikanske klassikkeren The Adventures of Tom Sawyer av Mark Twain. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar