tirsdag 28. juli 2015

Take me to Texas

Endelig er vi i Texas! Etter rundt femten timer med reising, ankom vi flyplassen i Houston, George Bush Intercontinental Airport rundt klokken halv syv. Vi fløy først fra Stavanger til Heathrow i London, og så videre til Texas. Flyturen fra London til Texas tok nesten ti timer, men til tross for flere kjekke filmer på "fly-skjermen" og mye brus-servering, var det en laaang tur!

Etter vi kom ut av flyet, måtte vi gjennom en rekke forskjellige kontroller, før vi endelig fikk hentet bagasjen og møtt Rick i ankomsthallen. Mary Jo, Rick og Parker bor rundt én time fra Houston, og etter å ha lasset bagasjen vår i "bagasjerommet" til Ricks pick-up, tok vi fatt på turen.




Vi kom frem før solen gikk ned, og etter å ha hilst på og catchet opp med familien, fikk vi en omvisning rundt på eiendommen. Familien bor på en gård, og har, i tillegg til bestekompisen min Ranger, katt, geiter og høner, - og så passer de på noen hester i tillegg. Og så er det selvsagt slangene som noen ganger sniker seg inn døren dersom den er åpen, haha.





Huset var skikkelig fint, og helt fantastisk innredet. Det er forskjellige "tema" i hvert rom, og det er bare helt fantastisk! Parkers rom har fotball- og fisketema, mens et av badene er norskinspirert med bilder de tok og ting de fant i Norge. Både Rick og Parker driver med jakt, så det henger også "trofeer" rundt om i huset.





Rett etter at dro hjem til USA igjen, begynte Rick og Mary-Jo å lage svømmebasseng, og det ble akkurat klart til når vi kom hjem. Eller, svømmebassenget sto klart for en god stund siden, men de fikk ikke fylt det med en gang på grunn av flom. Nå er imidlertid svømmebassenget ferdig, og vi var uti og tok en dukkert før middag. Bassenget måler rundt 30 grader, noe jeg synes passer helt perfekt! :)






Nå skal jeg øyeblikk legge meg, jeg begynner nemlig å kjenne at jeg har vært oppe i snart ett døgn uten søvn. Hjemme i Norge tror jeg klokken er rundt seks (om morgenen) akkurat nå, og jeg sto opp klokken åtte i (går) morges...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar