torsdag 30. juli 2015

Snakewatching

Det er masse slanger her, spesielt ettersom vi bor ute på landet. Heldigvis er det bare et fåtall som er giftige, men vi har likevel blitt advart mot å la dørene stå oppe. Vi har ikke sett noen slanger til nå, og derfor dro Parker, Sindre og jeg ut i skogen med firehjulingen deres, for å se etter slanger.



Vi kjørte gjennom noen jorder og inn i skogen, og det var der vi kunne se slanger. Vi begynte såvidt å gå innover i skogen, Parker først, så jeg og til slutt Sindre. Da vi hadde gått et stykke (et stykke = fem meter), snudde jeg meg for å se etter Sindre. Da la jeg merke til noe som hang rett over Sindres hode...




Det var ikke en slange, men noen skikkelig digre edderkopper. Jeg skrek, og holdt på å hyperventilere. I følge Parker var edderkoppene Banana-spiders, og de er noen av de største edderkoppene i verden (av de som spinner spindelvev). De er ikke så farlige, de kan ikke drepe, men dersom de biter gjør det hinsides vondt. Heldigvis rakk jeg ikke å oppdage det, for jeg løp rett ut av skogen - nesten inn i et annet spindelvev -, og tilbake til firehjulingen.


Etter at jeg så edderkoppene, nektet jeg å gå lenger, og vi måtte dra tilbake. Jeg er livredd edderkopper, og får frysninger bare ved tanken på dem. Mitt verste mareritt er faktisk å våkne over at en edderkopp går på ryggen min, for da hadde jeg ikke hatt peilig på hva jeg skulle gjort... Heldigvis er hele huset sprayet med et middel som fjerner edderkopper, så innendørs treffer jeg neppe på de fæle krypene...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar