mandag 20. juli 2015

Det blå ishus

Tannishus ligger like ved stranden, og langs veien er det flere små is-kiosker. Det er tre forskjellige kiosker, og alle tre har skikkelig god is. Min favoritt er likevel kiosken som ligger nærmest stranden, Det blå ishus.



I tillegg til at isen er skikkelig god, er den også utrolig billig. Første gang jeg var på Dana Cup, og vi besøkte foreldrene på Tannishus, mener jeg at jeg hadde hele 12 iskuler (jeg spiste ikke opp alt, mesteparten smeltet, dessverre). - Og det kostet ikke særlig mye mer enn kuleisen i Norge...!

Etter guttenes (og min) trening, dro Birta, Thale, Hedda og jeg ned til iskiosken. Været er ikke så veldig bra her, og derfor trøstespiser vi iskrem i stedet. Det positive er selvsagt at isen ikke smelter, haha.



Etterpå prøvde vi å gå ned på stranden, men det var alt for mye vind til å bli der nede. Forhåpentligvis blir været bedre senere i uken, slik at vi faktisk kan være ute uten å blåse bort...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar