lørdag 18. juli 2015

Arena-abstinenser

Åh, som jeg savner Arena! Siden jeg er bortreist nesten hele juli, frøs jeg medlemskapet mitt denne måneden, for jeg ville ikke fått tid til å trent der noe særlig uansett. Selv om jeg var hjemme et par dager, var det ikke vits å betale for en hel måned, liksom. Det ble ikke så mye trening i Torquay som jeg hadde planlagt, og etter at jeg kom hjem har jeg bare hatt to-tre joggeturer. Jeg savner Arena, jeg savner Grit og jeg savner rennende svette og såre muskler.

I morgen tidlig reiser jeg til Dana Cup i Hjørring. Jeg reiser som tilskuer, og har derfor tenkt å finne meg et treningsstudio som jeg kan trene på den uken jeg er der. Jeg hadde min "siste" time på Arena 23. juni, og det er nesten en måned siden. Jeg har sett litt på sentrene som er i Hjørring, og alle ser kjempespennende ut. De har flere gruppetimer som Arena ikke tilbyr (enda), og jeg gleder meg til å prøve noe nytt.

Et av sentrene tilbyr for eksempel Kettlebell-time. Dette er en gruppetime hvor en bruker kettlebells i stedet for vektskiver, vektstenger og manualer, i tillegg til intervalltrening, squats og burpees. Arena har ikke gruppetimer hvor en tar i bruk kettlebells, men jeg elsker å trene med det alene i studioet.

Før jeg begynte å trene på Arena, hadde de Body-combat-timer. Det er en høy-intensitetstime med boksing, og i følge pappa var det innmari kult. Jeg håper at Arena gjenninnfører det en dag, men i mellomtiden kan jeg prøve boksetrening på sentrene i Danmark. Flere av dem tilbyr nemlig boksing med hansker, sandsekker og hele pakken. Skikkelig kult, og best av alt, boksing er trening uten koreografi!


Flere av sentrene har også utendørs trening og forskjellige crossfit-timer. Jeg går jo på Grit, og det er på en måte den treningsformene som likner mest på crossfit. Jeg har utrolig lyst til å prøve det ut, men det er ingen sentre i nærheten av der jeg bor, i hvertfall ikke om jeg skal komme meg dit selv uten å måtte sette av flere timer på å komme meg til og fra trening, som har crossfit-timer. Det er meldt strålende vær i Hjørring neste uke, så kanskje jeg til og med får med meg en utendørs crossfit-time...


Under Dana Cup skal jeg bo på Tannishus Strandhotel, som ligger en liten halvtime ifra Hjørring sentrum, hvor de fleste sentrene ligger, og spilleområdet. Heldigvis skal Sindres lag også bo der, så jeg kan sitte på med dem til treningssenteret jeg plukker meg ut. Jeg er ihvertfall skikkelig gira på å trene på senter igjen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar