lørdag 6. desember 2014

Pepperkakebaking

Pepperkakebaking er tradisjon i de fleste hjem i forkant av jul, og i fjor inviterte jeg et par venninner hjem til meg for å lage pepperkaker sammen. Det var veldig vellykket, så i dag kom en gjeng hjem til meg for å lage julekaker sammen igjen.

Klokka to var huset nyvasket (noe som viste seg å være helt unødvendig, for jeg måtte vaske igjen etteprå uansett), pepperkakedeigen sto klar, Julebrusen var satt frem, musikk fra Jul på Månetoppen sto på repeat, og denne kjekke gjengen ringte på døra.











To og én halv boks pepperkakedeig og minst åtte brett senere var vi blitt leie av bakinga, og alle hadde vondt i magen etter å ha spist mer kakedeig enn anbefalt. Klokka nærmet seg også fem, og flere måtte hjem for å spise middag. Thale ble igjen med meg, og vi koste oss med et par episoder med American Horror Story. Det var en skikkelig koselig ettermiddag, og en fin start på juletiden. Tenk, nå er det bare 18 dager igjen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar