lørdag 20. desember 2014

Nye eventyr i vente

Helt siden våre amerikanske venner, Parker, Mary-Jo og Rick var med oss til Korshamn, har vi snakket om at det hadde vært kult å reise å besøke dem når de flytter tilbake til Texas igjen, hvor de kommer fra. De har bodd i Stavanger i halvannet år, siden Rick har arbeidet her, men de flytter tilbake i mars.

Da hjemreisedatoen deres var satt, fikk vi beskjed om at de forventet å se oss i Houston til sommeren. Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha noe særlig sommerferie til neste år, jeg skal jo tre uker alene på språkreise, og så skal vi på Dana Cup med Sindre sitt fotballag. Men når vi først fikk invitasjon til Houston begynte mor og far å se på hvordan vi skulle få det til.

Mor har lett etter flybilletter til en OK pris i etpar uker nå, i går kveld fant hun noen veldig rimelige og fikk bestilt de. Vi skal reise med United Airways via London, og skal være i Texas i 14 dager.


Vi tenker å starte ferien hos Mary-Jo og familien. De har en gård med stor eiendom i Santa Fe, litt utenfor Houston. Vi skal jakte på kaniner med med bue, fiske med bue og kanskje også dra på haifiske. Jeg har aldri prøvd å skyte med bue før, så det blir ekstra kult! NASA er bare 10 minutter fra gården, en i familien deres har en høy stilling i NASA, så vi skal få en ordentlig omvisning der.

I nærheten av der de bor er det et diiiigert shoppingsenter med skøytebane i midten (!!!) og flere outlets, så det skal nok bli en god del shopping. Six Flags fornøyelsespark og SeaWorld er bare noen få timers kjøretur unna, så det blir nok et parkbesøk også.


Etter noen dager hos Mary-Jo og Rick, tenker vi at vi reiser litt rundt på egenhånd noen dager med bil, kanskje til Austin eller Dallas eller noe, før vi drar tilbake til familien igjen og er der noen dager til før vi drar hjem igjen.

Dermed skal jeg nesten ikke være hjemme i det hele tatt neste sommer. Bare dager etter skoleferien reiser jeg til England og språkreise, før jeg skal videre til Dana Cup, og så rett til Texas bare dager etter det igjen. Jeg gleder meg helt utrolig masse!

Dersom det er noen som har vært i Texas og har anbefalinger, er jeg veldig interessert i å høre. Vi har ennå ikke bestemt hva vi skal gjøre eller hvor vi skal kjøre når vi skal på roadtrip, så jeg er rundt og leter på nettet etter ting å foreslå for resten av gjengen. 

1 kommentar:

  1. JEG SKAL BLI MED OK DEAL ����

    SvarSlett