tirsdag 30. desember 2014

Mine nyttårsforsetter

Mitt mål for 2015 er å oppnå alle målene for 2014, som jeg burde ha gjort i 2013, fordi jeg inngikk et løfte i 2012 som jeg hadde planer om å inngå i 2011. :)


2015 er rett rundt hjørnet (bare én dag igjen), og jeg har begynt å se litt på hvordan jeg kan få det nye året til å bli enda bedre, hva jeg kan forbedre og hva jeg burde kutte ned på. Jeg skriver med andre ord nyttårsforsetter.


Bli bedre på å planlegge

Planlegging er jeg veldig dårlig på, det har jeg alltid vært. Kalenderen på iPhonen min blir aldri brukt (synes den er litt kjip), jeg har ikke peiling når vi drar på ferie eller når vi skal på hytta og det er ikke få ganger jeg må avlyse avtaler i siste liten fordi jeg har dobbelbooka. I 2015 skal jeg bli bedre på å planlegge! Jeg vurderer å investere i en almanakk for å holde styr på alt, for jeg klarer neppe å holde styr på alt selv!


Holde rommet ryddig

Rommet mitt ser som regel ut som en tornado har vært der, med klær slengt rundt over alt og gulvet fullt av bøker og andre småting. Jeg skal bli bedre på å brette klær og legge dem inn i klesskapet mitt når jeg har brukt dem, i stedet for å vrenge dem av meg og kaste dem på gulvet. Jeg skal også bli bedre på å vaske rommet, hyllene mine har et tykt lag med støv akkurat nå…

Få bedre døgnrytme

Til tider kan jeg være veldig, veldig flink til å holde en god døgnrytme, men som oftest er jeg helt elendig. Selv om jeg legger fra meg mobil og bøker tidlig, klarer jeg ikke alltid å sovne med en gang. Noen ganger sovner jeg ikke før over midnatt, enda det er skoledag etterpå.


Ha over 10 kg på stanga på Grit'en

Jeg har trent Grit på Arena Treningssenter i over et halvt år, og jeg har begynt å legge på flere vekter på vektstangen på Grit Strenght. Målet mitt er å ha mer enn 10 kg på stanga (altså mer enn 5 kg på hver side) før 2015 er over. Til nå har jeg 4,5 kg på hver side, så jeg er ikke langt unna! :)

Bli mer presis til avtaler

Samme hva jeg skal, har jeg en avtale klokka 15:00, er ikke jeg ute av døra før 14:59, og kommer altså ofte for sent. Jeg er ikke god til å holde tiden, selv om det er jeg som lager avtalen. Dette SKAL jeg bli bedre på, og løsningen på dette er kanskje å tyvlåne mors nye Marc by Marc Jacobs-klokke.

Lese flere bøker

Jeg elsker å lese, men dessverre klarer jeg ikke alltid finne tid til å sette meg ned med ei god bok. Dette er nok det nyttårsforsettet jeg har mest lyst til å holde, for lesing er noe av det kjekkeste jeg vet!


Trene mer sjakk

Etter at jeg starta for fullt på sjakken etter sommerferien, har jeg vært ganske så flink til å komme på treningene. Det jeg ikke har vært like flink til, er å trene på egenhånd. Jeg husker veldig lite teori og jeg ligger laaangt bak de fleste andre. Jeg håper 2015 blir et bedre sjakkår! :)

Delta i et løp

Dette foresettet er allerede halvt i boks, jeg har nemlig meldt meg på Siddisløpet 2015! 25. april skytes startsskuddet, og jeg kan nesten ikke vente!

Har dere noen nyttårsforsetter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar