søndag 21. desember 2014

Julefilm-maraton

I går kveld hadde Ine, Erle og jeg julefilm-maraton hos Ine. Hun har nylig flyttet, og bor nå mindre enn fem minutter fra huset mitt, men jeg har ikke vært der enda. Derfor ble det på en måte en liten innflytningsfest samtidig med film-maraton.

Vi startet med å lage pizza, før vi satte på den første julefilmen, Black Christmas. Denne så vi ifjor også, og det er en skrekkfilm som handler om at ikke alle har det like greit i julen. Den er skikkelig meningsfull, egentlig, men også utrooooolig ekkel og grusom! Pizzaen ble spist opp under Black Christmas, og vi gikk videre til chips, boblesjokolade med karamell og brownie-cookies.





Etter Black Christmas var vi litt uenige om hva vi skulle se. Valget sto mellom en Barbie-film, The Grinch og min favoritt julefilm, Make the yuletide gay. Det endte med at vi startet på Barbie og de 12 dansende prinsesser, men det viste seg å ikke være en julefilm, hehe. Vi avsluttet derfor den, og satte i stedet på Make the yuletide gay. Den handler om et homo kjærestepar som tilbringer jula hos foreldrene til en av dem. Han har ikke kommet ut av skapet enda, og han prøver å finne ordene å fortelle dem det med. Filmen er bare kjempesøt, og gir meg skikkelig julestemning.

Halvveis ut i filmen måtte vi avbryte, siden klokka var over elleve og Erle og jeg måtte hjem. Forhåpentligvis får vi hatt en liten filmkveld til sammen før jul, for ellers får jeg ikke sett dem før 5. januar, når skolen begynner igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar