fredag 19. desember 2014

Juleball 2014

Etter at Melinda og jeg hadde blitt sminket og gjort oss klare til juleballet i går ettermiddag, ble vi kjørt ned til skolens gymsal. Juleballet på Hinna er nemlig ganske forskjellig fra ballene i resten av byen. I stedet for hotell og 3-retters middag, får vi gymsalen og pizza, haha.

Vi måtte komme litt tidlig, slik at Melinda og resten av gjengen som skulle underholde på ballet fikk gått gjennom programmet. Etter en god time alene i gymsalen, begynte resten av skolen å komme. Alle jentene hadde utrolig fine kjoler, og gutta, ihvertfall på 10. trinn, var skikkelig kjekke i dress (spesielt de med bow-ties og bukseseler!)



Da alle hadde satt seg i gymsalen, begynte underholdningen, som ble ledet av Anna og Hinnas egen Stian Blipp, Håvard. De var skikkelig morsomme, med flere cheesy vitser på lager, og referanser til Dødslekene og Skal Vi Danse.


Programmet ble åpnet av noen 8. klassinger som sang og spilte Titanium, før ei jente fra 9. trinn sang Little Me av Little Mix. Så danset ei jente fra 9. klasse, før Melinda kom på scenen for sin første opptreden. Hun sang Let her go av Passenger. Hun var, som vanlig, skikkelig flink. Etter Melinda danset ei jente i 8. klasse og to jenter sang, før Melinda kom på scenen igjen. Denne gangen sang hun I see fire med Ed Sheeran, sammen med ei jente fra 8. klasse. En av guttene på mitt trinn, Kristoffer spilte og sang så Riptide av Vance Joy.





Da Kristoffer var ferdig sang klassen min Rockin' around the christmas tree. Jeg har vært litt småsyk i det siste, så jeg plasserte meg helt bakerst og lip-synced mens de andre sang, hehe. Etter oss opptrådte 10D. De hadde et utrolig kult show der de latet som om de var i en svømmehall, danset og stupte uti bassenget. Alle som hadde opptrådt, bortsett fra min klasse, avsluttet showet og "shaket det ut" sammen med konferansierene.












Etter underholdningsprogrammet gikk alle trinnene hver for seg. 10. klasse gikk ned til nybygget, hvor lærerene hadde en overraskelse til oss; etter flere mislykkede forsøk på å få oss til å sitte gutt-jente-gutt-jente, fikk vi bordkort og en date vi skulle tilbringe middagen og starten på kvelden med. Jeg fikk Haakon som min date, og rett ovenfor oss satt Mathea og Jesper. Jeg var litt bekymret for å komme med en jeg ikke kjenner så godt, og at pizzaen skulle spises i klein stillhet, så jeg ble kjempe-kjempe-kjempeletta da jeg så hvem jeg fikk tildelt! :)




Middagen ble spist, og hele skolen gikk opp til gymsalen igjen. Her danset vi tre fellesdanser; polka, polynese og jenka, sammen med daten vår. Til tross for at jeg danset i Jeffrey Campbells, klarte jeg å holde balansen uten å falle, noe som overrasket de fleste.


Etterpå ble det utdelt et par kåringer, blant annet Årets Snakkesalige, Årets Sporty og Årets Gledesspreder, før vi danset litt. Det var utrolig god dansemusikk, blant annet min favoritt partysang, A little party never killed nobody av Fergie, fra The Great Gatsby. Det var noen som hadde med seg glowsticks, som ble kastet rundt, noe som gjorde det enda kulere.

Senere på kvelden ble det delt ut flere priser, blant annet årets danseløve, Selfiedronning og Selfiekonge. Jeg vet ikke hvordan, men jeg vant, til ingen andres overraskelse, Selfiedronning. Jeg fikk ei rosa krone med teksten "Dronning", wiiii! Selfiekongen ble Sander, broren til Ine og Hanna, og vi måtte selvfølgelig ta seiersselfie sammen med Anna, Håvard og resten av skolen! :)




Resten av ballet danset vi, før hele 10. klasse måtte rydde da vi var ferdige. Det var utrolig gøy, og det desidert beste ballet på Hinna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar