mandag 29. desember 2014

Dr Martens Wonder Balsam

Jeg forguder mine par med Dr Martens-boots, og prøver mitt beste på å ta godt vare på dem. Til nå har jeg tre par med boots, men jeg planlegger å ha med meg en god del par hjem i kofferten fra Texas. I USA er de nemlig kjempe, kjempe, kjempebillige, og jeg planlegger å kjøpe både lave sko, støvletter og flere boots.

Tilbake til parene jeg har nå. Jeg prøver å ta godt vare på dem, men ettersom været i Stavanger ikke alltid er på sitt beste, er det Dr Martens skoene jeg trasker i 70% av året. Altså burde de vært ganske slitt til nå, selv om de eldste bare er ett år gamle. Likevel ser ikke skoene mine særlig slitt ut, og det skylder jeg Dr Martens Wonder Balsam.




Da jeg kjøpte mine første boots, fikk jeg nemlig anbefalt Wonder Balsam'en for å vedlikeholde skoene. Jeg hadde allerede en boks hjemme (ukjent hvorfor), men da mamma og pappa var i London i fjor høst, kjøpte de to bokser med hjem til meg; Wonder Balsam og Neutral Polish, begge fra Dr Martens.




Wonder Balsam'en er en unik blanding av kokosnøttolje, lanolin (en type fett fra saue-ull) og bivoks (voks utskilt av bier), som gjør at læret på skoene holder seg mykt og smidig. Den beskytter også mot vann, væske og saltmerker (hvite merker som kommer på skoene, gjerne på UGGs), og en trenger egentlig ikke bruke Neutral Polish, som er en voks som også holder læren mykt og smidig og beskytter mot flekker og vann, etterpå.

FØR//ETTER


Dr Martens er sko som en kan ha i flere år, noe jeg har tenkt til, og Dr Martens balsamer er absolutt løsningen til det! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar