lørdag 20. desember 2014

Dogwalker

Jeg har alltid likt hunder, og var kjempebegeistret da Mary-Jo tok med chihuahuaen sin, Ranger, til Korshamn da vi var der for noen uker siden. Jeg har egentlig aldri tatt vare på en hund selv, det kan være derfor jeg liker dem så godt, men synes det er såååå gøy å kose og gå tur med dem. Derfor svarte jeg selvfølgelig ja da Mary-Jo spurte om jeg ville passe Ranger mens de er i London denne helga. Mary-Jo og familien reiste til London torsdag morgen, og jeg har ansvaret for søte Ranger helt til mandag kveld.

Det startet ikke så bra. Ranger skjønte at familien hans skulle ut og reise da han så dem pakke onsdag kveld. Da kastet han opp. Da jeg kom opp for å lufte han etter skolen på torsdag, var han kjempesint på meg. Han ville slett ikke bli med ut, han skulle ligge der og passe huset, og hver gang jeg prøvde å løfte han, glefset han etter meg. Det endte med at jeg bare måtte gå igjen. Mor gikk bort seinere på dagen, men hun fikk han heller ikke med ut. Om kvelden var hun borte igjen, og da fikk hun han med en liten tur ut. Fredag gikk det heldigvis litt bedre, og lørdag enda bedre, i dag fikk jeg tilogmed kle på han før vi skulle ut.


Ranger er en STOR diva, han må bli båret opp trappene og har den siste tiden også sluttet å gå på gulvet. Han ligger bare og koser seg på ene benken i stua, og må bli matet for hånd, haha. Vi må altså bære han rundt omkring, og etter vi har vært ute på tur, står han klar ved trappen for å bli båret opp.

Jeg er innom Ranger minst tre ganger til dagen, og koser med ham, gir ham mat og tar ham med ut. Ranger har en god del tilbehør, blant annet ei egen veske jeg kan bære ham rundt i, boblejakke, refleksvest og hoodie. I dag morges var jeg ute på tur med ham, men til tross for boblejakken sin ble han utrolig fort kald og ville hjem igjen (det var litt snø her i morges - og han er jo egentlig fra Texas), så det ble ikke noen lang tur. 



Ranger får snart besøk av meg igjen, og forhåpentligvis får jeg han med ut på en litt lengre tur da! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar