søndag 28. desember 2014

Bokanmeldelse: En overflod av Katheriner av John Green

An abundance of Katherines kom tidligere i høst ut på norsk, og jeg fikk boka tilsendt av Gyldendal.

Katherine V syntes gutter var ekle, Katherine X ville bare være venner, Katherine XVIII slo opp i en e-post og Katherine XIX (K-19) knuste hjertet hans. Colin Singleton har en ting for jenter med navn Katherine, og når det kommer til jenter med navn Katherine, blir han alltid dumpet.

Colin, tidligere vidunderbarn med en besettelse for anagrammer drar på roadtrips med bestekompisen Hassan for å komme over ekskjæresten Katherine og finne tilbake gleden ved livet. De ender opp i Gutshot i Tennessee, hvor de møter de ei jente, Lindsey, og moren hennes, Hollis. Colin og Hassan får jobb hos Hollis, og tilbringer sommeren sammen med Lindsey og hennes venner, noe som kanskje vil gi Colin nye perspektiver på tilværelsen. Bare kanskje…





Jeg har vært forelsket i John Green siden jeg leste The Fault in our Stars i påskeferien, og han er en av mine favorittforfattere. Bøkene hans er triste, fine, spennende, vakre og dype, alt på samme tid, og jeg nyter hver eneste side. Jeg finner bøker jeg selv vil lese og sitater jeg vil klippe ut og henge opp på veggen. Jeg forelsker meg helt i hovedpersonene og deres besettelser, og så faller jeg pladask for "sidekicket" og deres morsomme kommentarer, og til slutt er jeg hodestups forelsket i hele boka.

Jeg synes En overflod av Katheriner var kjempebra, og at den var like god, om ikke bedre, enn de andre John Green-bøkene jeg har lest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar