torsdag 13. november 2014

Yrkesmesse

I dag har vi vært på yrkesmesse i Stavanger Forum, like ved DnB Arena. I år som i fjor måtte min klasse sykle opp, siden vi egentlig har gym de siste timene om torsdagen. Jeg syklet sammen med Mathea, Thale, Erle og Lisa, og selv om vi syklet kom vi et par minutter før Ine og Hedda som tok buss.


Siden ingen av oss hadde foredrag vi skulle gå på før klokka ti, gikk vi rundt på messa før det. Flere videregående skoler hadde stands, og de arrangerte konkurranser, ga ut mat og informerte om skolens forskjellige valgmuligheter.

Både Thale og jeg likte veldig godt Akademiet i Sandnes og the British College in Stavanger, to privatskoler, sine stands. Jeg kunne godt tenke meg å gå på både Akademiet og the British College, som tilbyr studiespesialisering på engelsk. På Akademiet sin stand fikk du lov til å lage en egen værmelding, som blir lagt ut på Facebook. - DEN gleder jeg meg til å se! :)


Etter vi hadde vært innom de fleste standsene flere ganger, startet foredragene. Vi hadde begge to foredrag, idrettsfag og jobbmuligheter i 2018, som var rett etter hverandre. Idrettsfag var utrolig interessant, og jeg tror kanskje jeg vil velge dette etter studiespesialiseringen.

Restaurant- og matfag-linja tilbød smoothie, pannekaker og suppe


Da klokka nærmet seg tolv var klassen ferdige på messa, og vi syklet ned til Mosvannet for å ta en runde der som dagens gymtime.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar